Uwaga! Strona korzysta z plików cookies. Odwiedzając nasz serwis zgadzasz się na ich przyjmowanie.
Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności
Dzień Ziemi 2017
W KIERUNKU NATURY
powrót do najnowszej strony
FESTYN - STREFA INSTYTUCJI I ORGANIZACJI
 Fundacja "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" - Fairtrade Polska 
  Sprawiedliwy Handel zapewnia stabilne ceny, premie wspierające zrównoważony rozwój lokalnych społeczności, zakazuje pracy przymusowej, pracy dzieci oraz wszelkich form dyskryminacji. Standardy Fairtrade dotyczące, m.in. uprawy roślin wymagają ograniczenia użycia agrochemii, wpływają więc na zmniejszenie negatywnego wpływu rolnictwa na środowisko. Zasady Fairtrade wspierają też przejście na rolnictwo ekologiczne oraz ochronę klimatu. System Fairtrade obejmuje 1,6 miliona drobnych rolników i pracowników w krajach Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Afryki, Azji i Oceanii, produkujących kawę, herbatę, cukier trzcinowy, kakao, owoce tropikalne, kwiaty, bawełnę i in. produkty, dostępne w sklepach i restauracjach w ponad 125 krajach świata. Na świecie jest ponad 30 tys. certyfikowanych produktów Fairtrade: kawy, herbaty, czekolady, owoce, soki, lody, kwiaty, tekstylia, piłki sportowe, wyroby jubilerskie.
W Polsce wyłącznym przedstawicielem Fairtrade International jest Fundacja "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" - Fairtrade Polska. Jest ona ogólnopolską organizacją, której początki to założona w 2009 roku nieformalna Koalicja Sprawiedliwego Handlu, utworzona m.in. przez Polską Akcję Humanitarną i Polską Zieloną Sieć. Obecnie Fundacja jest organizacją pożytku publicznego.
Fairtrade Polska zajmuje się rozwojem rynku Fairtrade w naszym kraju. Współpracuje z niezależną jednostką certyfikacyjną FLO-CERT GmbH z Bonn, wspierając polskie firmy w zakresie certyfikacji Fairtrade dla ich produktów. Pomaga polskim firmom w kwestiach dotyczących użycia znaku Fairtrade na certyfikowanych produktach. Fairtrade Polska prowadzi również działania rzecznicze, np. ws. Zrównoważonych Zamówień Publicznych, wspiera kampanię Make Fruit Fair (Kupuj Odpowiedzialnie Owoce) oraz zajmuje się podnoszeniem świadomości konsumentów i edukacją globalną, m.in. przez kampanię Społeczności Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu. Uczestniczy też w europejskim projekcie "Social & Solidarity Economy as Development Approach for Sustainability (SSEDAS) in EYD 2015 and beyond".